سوابق و چگونگی پیدایش نفت
farhange.honare1
best
پنج شنبه 17 مهر 1393برچسب:, :: 12:27 ::  نويسنده : farhange

سوابق و چگونگی پیدایش نفت

منشا نفت :

واژه نفت petroleumبه معنی روغن سبک از دو واژه یونانی petra به معنی صخره و oleum به معنی روغن تشکیل شده است . در زبان فارسی معلوم نیست واژه نفت از چه واژه ای گرفته شده است . در مورد چگونگی پیدایش نفت دو نظریه وجود دارد :

نظریه  منشا غیر آلی نفت :

در گذشته نه چندان دور ، بر این باور بودند که نفت از واکنش آب و دی اکسید کربن به کمک انرژی حرارتی درون زمین و یا انرژی خورشید به وجود می آید . وجود متان در اتمسفر و سیارات و شهاب سنگ ها و همچنین گازهای خروجی از دهانه آتشفشان ها این نظریه را تقویت می کرد . امروزه این نظریه رد شده و دانشمندان معتقد هستند که نفت و گاز از باقی مانده جانوران و گیاهان که در گذشته زندگی می کردند درست شده است .

نظریه منشا آلی نفت :

در اثر به وجود آمدن هیدروژن و کربن حاصل از گیاهان و حیوانات در دریاها بخصوص حیوانات ریز ذره بینی بنام پلانکتون و پس از یکسری فعل و انفعالات شیمیایی نفت تشکیل شده است.می دانید که تئوری آلی بیشتر مورد قبول دانشمندان است زیرا دلایل و شواهد نشان می دهد که در جایی که مخازن نفتی وجود دارد بیشتر زمین هایی هستند که زمانی دریا بوده اند.از لحاظ شیمیایی نفت مرکب از دو عنصر کربن و هیدروژن بصورت خالص گازی است سبک و آتشگیر. نفت از جهتی خالص و از جهتی مرکب است. بدان جهت خالص است که ترکیبی از هیدروکربون های گوناگون است و ساختمان ملکول ها به واسطه کم و زیاد شدن تعداد اتم ها یکی از دو عنصر مذکور با هم متفاوت است و این بر حسب ترکیب ملکول های اتم های کربن است

 

 



درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان farhange.honare1 و آدرس farhange.honare1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 73
بازدید کل : 83051
تعداد مطالب : 217
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



IranSkin go Up
حدیث موضوعی